måndag, maj 22, 2006

TH went serbian

Jag ar i Belgrad! Det roliga ar att vad Gud borjade gora fran dag 1 ar att tala till mig om Sverige. Shit, vad jag ar kar i det konstiga landet i norr, och vad jag langtar efter att fa se Jesus dar - att fa se er och mig gora vad han gor.

Har ar det hur latt som helst att prata med manniskor och ratt svart att saga att Jesus ar mer an att tillhora en ortodox kyrka, det vill saga detsamma som att vara serb. De lagliga religionerna har ar Ortodox kristendom, katolicism, lutheranism, islam och judendom. Den evangeliska kyrka som vi arbetar med ar typ olaglig och man vill att de ska registrera sig som "affarsverksamhet". Inte nog med att den ar otroligt konstig (sa ball och Jesus-hungrig) for en serb, den ifragasatter hela grejen med att vara serb. Om en familjemedlem skulle bli medlem i den evangeliska forsamlingen kan man anmala kyrkan for hederskrankning typ. Hm.

I onsdags pa vagen hem attackerade Gud mig angaende en kvinna, som gick med en hel grupp manniskor. Vi foljde efter dem jattelange tills vi kom till en klubb. Sen slappte jag kvinnan, men vi forstod att klubben var precis ratt for oss sa det ar dar vi kommer vara varje kvall och natt framover. Det ar ett underground-stalle med en massa kreativa manniskor. Mycket morkt dock. Yes.

Mar faktiskt riktigt riktigt bra har. Alskar er! Kram kram!

7 kommentarer:

lisa sa...

skönt att höra, lyssna lyssna. och dansa till hans ära. vi ses när du kommer hem ber att du skall ha skärpa.. och sanning i blick

Anonym sa...

A lot of luv from your swedish boyfriend =)

lisa sa...

hejsan igen älskade
kontakta :hotolsson@hotmail.com>
bor på gotland och har koll.. kramar Gud är en stor GUD.

Anonym sa...

Skönt att höra att du mår bra och att du hör PAPPA prata. Längtar efter mys!
Kram Bob

Elisabet Svahn sa...

Lisa har städat huset tio timmar idag. Vi flyttar snart. Vi vill träffa th. Toffelhjälte, toffel toffel. Så himla tradig blogg!
Men vi tror på dig, ut ur träsket, ut ur träsket.
KRAM-banarne
Lisafisa o bettansvettan

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»