fredag, juli 07, 2006

Det här med glädje

Läste precis Jer 31:13

Då skall unga kvinnor dansa och vara glada, unga och gamla skall glädja sig tillsammans. Jag skall förvandla deras sorg till glädje och trösta dem och glädja dem efter deras bedrövelse.

Det här är EXAKT vad som förverkligats i mitt liv och i min tid. Gud har lagt en smörjelse av glädje över mig som har med dans att göra. Många gånger när jag inte funnit något sätt att koppla med Gud har jag till slut börjat använda min kropp för att uttrycka mig, och då har jag nått fram och Gud har nått till mig och till slut dansar jag i glädje. Gud tröstar tills jag är så glad att dansen och skrattet går hand i hand.

Martin och jag var på ett ungdomsmöte i Västerås. I slutet spelades en låt och han som ledde föreslog att vi skulle dansa. Jag köpte det till 100%, och när Martin såg vilken frrigörande verkan det där hade på mig föreslog han att vi skulle börja dansa när vi ber tillsammans. Det är hur bra som helst och jag är hur glad som helst.

Dessutom får jag glädja mig tillsammans med de gamla emellanåt när jag jobbar!

Inga kommentarer: