måndag, augusti 21, 2006

Hemkommen

Kom från Gotland idag, tidig kväll. Martin åkte vidare till Västerås några timmar senare. Hm.

För det första är det konstigt, svårt och konstigt att Martin ska vara ifrån mig dag efter dag, ofta, hela hösten och hela året.

Och för det andra så har resan till Gotland varit bland det bästa jag gjort i mitt liv. Därför att jag:

1. Fick leva i nuet, dag efter dag, med sinnet närvarande till 100% så att det blev en glädje att diska.
2. Fick förtjusas över syskon i tron: Elin, Anna, Anders, Martin och se vissa av dem verkligen växa.
3. Fick känna att jag kan leda och att det är roligt.
4. Fick skratta hur mycket som helst.
5. Fick cykla cykla cykla cykla... packa packa packa.
6. Fick ha bön som livsstil.
7. Fick gå in i förberedda möten med kristna ungdomar i Visby. Det sa "klick". Fick innebära en skillnad. Fick vara bönesvar. Fick bönesvar.
8. Fick bli helad från mensvärk.
9. Fick gråta över Jehovas Vittnen-barn.
10. Fick tänka mycket och strategiskt om sommar 2007.
11. Fick prata bön i både Pingst och Frälsis.
12. Fick tälta i Åminne, Ljugarn och Björkhaga. Fick "sänga" hos Frälsis och hos Nathalie.
13. Fick cykla förbi Kräklingbo, Busarve, Slumre, Bara och När, bland annat.
14. Fick massor med kramar.
15. Fick bo i Guds hjärta.

Massor med Tack! Gud är verkligen stor.

1 kommentar:

Elisabet Svahn sa...

Vad härligt att höra!! Gud älskar Gotland! Nu börjar hösten... Vardag, slit, avstånd. Men också vila i det enkla, tid med Jesus, skratt, tårar och liv. Jag tänker på dig från andra sidan jorden. Kram o vänskap från Betto