måndag, augusti 08, 2011

Mera mål





I helgen fick Martin och jag möjlighet att dejta lite så vi gick till Fragolino på Karlsgatan. Har varit där två gånger nu och det har varit så lite folk båda gångerna. Förstår inte - det är jättegod mat och trevlig personal, gå dit!

Vi passade i alla fall på att prata igenom våra mål för hösten och hur vi ska få ihop allting rent praktiskt. När vi kom hem samlade Martin alltihop på papper. Det resulterade i ett veckoschema och ungefär 10 punkter med övergripande mål. Vissa kanske tycker det låter hemskt oromantiskt och statiskt men åh, jag blir lycklig i hela kroppen bara jag tänker på det. Det bästa med vår planering är att vi kommer frigöra en massa tid eftersom vi är strategiska i alla praktiska göromål. Nu ska vi handla 1 gång i veckan istället för 4-5 t ex. I våra mål ingår också tid för vila, retreat, läsning och en massa annat.

Jag märker verkligen att när man försöker få ihop alla sina måsten och mål helt spontant så misslyckas man ofta med det man vill och det skapar en massa stress att konstant behöva tänka på hur man ska få ihop allt, när man ska hinna städa, handla m.m.

Jag har också bestämt att jag ska förbereda middag samt duka innan jag hämtar Rut på förskolan i höst. Ibland är det hemskt att komma hem med en trött, hungrig OCH kramig Rut och behöva rodda ihop en måltid samtidigt. Jag blir avstressad bara jag tänker på min smarta plan! ;-)

1 kommentar:

Johanna Söderlund sa...

Låter jättebra.