fredag, augusti 05, 2011

Samling

Vi avslutade dagen med "samling" sittande på Ruts täcke på golvet. Det har blivit en daglig vana hos oss som vi alla har så mycket glädje av! Då sjunger vi det vi vill och ber lite. Ikväll blev det Bä bä vita lamm, Tack, tack Jesus, Här kommer Pippi Långstrump och Ingen är som du. Sen bar vi Rut i täcket till hennes säng.

Själv tog jag emot Jesus i mitt hjärta när jag var en liten tjej och det var en sån styrka i mitt liv som sedan har burit mig genom livet. Jag minns verkligen hur mycket jag älskade Jesus och hur mycket glädje det gav mig att ha honom i mitt liv.

Det blir en omställning i ens egen relation till Gud när man blir förälder. Man har inte tid, ork eller möjlighet på samma sätt. Men annorlunda behöver inte vara sämre. Annorlunda är bara annorlunda, och nytt. En ny säsong i livet med frukter som inte fanns i den förra. Och anledningen är ju Rut, hon förändrar mitt liv så enormt. Ibland kan man definiera det som hinder, men det är ju just - annorlunda. Och när jag får sjunga till min Gud tillsammans med henne och liksom kunna ta på hennes genuina sång till Jesus, ja, då bär det mig och välsignar mig så enormt.

Enligt Bibeln är barn en välsignelse ifrån Gud, en gåva som han ger oss av sin nåd. Och vår kärlek till våra barn berättar om Guds kärlek till oss.

Matt 21:16 Ur barns och spädbarns mun låter du en lovsång stiga upp till dig

Inga kommentarer: