fredag, oktober 07, 2011

Lyckosignaler

Hintade ju att jag skulle hämta något roligt på posten för ett par dagar sen. Innehållet i paketet var ett par Zaggora Hotpants som jag hade möjlighet att köpa för halva priset. De marknadsförs som en gå-ner-i-vikt-produkt som dessutom ska minska celluliter. Men det var inte riktigt därför jag köpte dem.

De består av ett värmereflekterande material som leder till att kroppen under hotpantsen blir mer uppvärmd på djupet, man ska svettas mer och fettförbränningen få fart. Bäst resultat ska man få om man använder dem när man tränar men man kan använda dem jämt.

Jag har svårt att hålla värmen så jag går igång på allt som ger värme och lår och rumpa är delar av kroppen som är lågt prioriterade när det gäller att bevara värme. På vintern kan dessa delar bli som isklumpar på mig och det tar en hel natt i sängen under tre täcken innan jag värmts upp.

Sen har jag ju trokanterit, antagligen i båda höfterna, och det ömmar överallt kring höfterna. Tror att en anledning till att det inte läker är för att jag har dålig cirkulation och är kall. Värme är ju smärtstillande och läkande?

Har haft byxorna på mig hela dagen idag och älskar dem! Det är som att mina höfter njuter för fullt och skickar lyckosignaler till min hjärna av all skön värme som liksom pirrar långt in i mina muskler och vad vet jag - kanske rent utav mina slemsäckar också skickar lite lyckosignaler. Det är i dem inflammationen (trokanteriten) sitter.

Hoppas att de här byxorna ska hjälpa mig att bli lite bättre och (tack Gud!) hjälpa mig att hålla mig mer varm nu när vintern närmar sig.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner bara instinktivt... Flytta till varmare breddgrader... ; ) Har du ingen värmefilt (el) ?

SL Swärdh