onsdag, november 09, 2011

Älskar den här bilden

Morfar, mamma i mitten och hennes lillebror. Morfars mor Lydia och mormor i bakgrunden. Hon ser så lycklig och finurlig ut.

Det är så häftigt över huvud taget med gamla bilder från en tid då man inte fanns. Det är som att mormor skickar mig en busig blick genom tid och rum, som att jag fått lyckan av att få en glimt av henne från då trots att jag inte var där. Årtalet är 1950.

Jag har suttit ett tag och läst på min blogg från tiden då jag väntade Rut och när hon kom ut (Juli 2008). Jag är så glad att jag skrivit ner saker. Man tror att man ska minnas men det gör man inte. Bäst är små "oviktiga" men vackra saker man skrivit ner. De är kanske inte viktiga att minnas, men roliga och fina och de kan skänka värme också några år senare, tack vare att jag skrivit ner dem.

Inga kommentarer: