tisdag, februari 21, 2012

Duktig och sjuk liten städare

Rutisen hade hög feber inatt, och idag, så Martin vabar och vi är hemma alla tre.

Under förmiddagen var hon ganska pigg och vid elvatiden började hon dammsuga inne på sitt rum. Jag tittade på och fnissade gott för hon var verkligen enormt noggrann! Hon dammsög fint in i hörnen, ägnade en god stund åt att komma åt överallt under sin säng, och flyttade på spisen för att dammsuga under den. Sen fortsatte hon i vardagsrummet. Dammsög här och där och lyfte dammsugaren in i hörnet mellan sofforna så hon kunde dammsuga ordentligt där också. Hon höll nog på minst 15 minuter! Synd att hennes leksaksdammsugare inte suger upp något. Det känns så otacksamt när hon anstränger sig så mycket. Men den gör roliga ljud i alla fall och säger att hon är duktig m.m.

Sen ställde hon undan dammsugaren och sa: Nu har jag städat färdigt.

Snart därefter kom tröttheten och en massa tårar och ledsna ord om att hon ville att det skulle vara sommar så hon kunde få plocka blommor. Vi la oss på sängen och Rut grät en stund och jag kliade henne på ryggen. Sen ville hon att jag skulle knåda. Efter lite knådande så hade hon visst somnat och sen sov hon på sängen ett par timmar. Så skönt att sova när man är sjuk. Sen har hon ätit tre kex och tre skivor kall falukorv. Haha... Ja, det var allt jag hade att rapportera.

1 kommentar:

kattiiiiss sa...

Vilkem trevlig blogg du har!
Duktig liten städare :-)