måndag, mars 05, 2012

Härliga söndag

Igår åkte Rut och jag över dagen till min syster och hennes familj. Förra gången jag var gravid bodde jag och Martin faktiskt där en period, så jag kände mig nog extra hemma nu med en minis i magen. Haha. Mysig dag i alla fall. Rut och Nils busade en stund och Rut skrattade massor och jag insåg att det var länge sen jag hört henne skratta så mycket. Vill ha mer tid med henne! Men det kommer jag nog också få snart. Martins arbetsplats ska nämligen läggas ner. De jobbar mars ut, sen har han lön lite längre, och vi tänker att han kanske ska vara pappaledig plus jobba extra bara lite grann nånstans under sommaren, fram tills att bebisen kommer. Skulle kanonjobbet dyka upp så lär han ju ta det, men det känns skönt att vi har möjlighet att lösa det på annat sätt också, som innebär en massa tid tillsammans! Hur som helst lär april bli rätt ledigt och det känns underbart! Jag har inte ens tänkt på att det nog kommer bli så förrän nu, och nu när jag kommit på det är jag jätteglad!

Nils och Rut ägnade en god stund åt att rita också. Titta vad fina de är och vilken fin teckning Rut pysslade ihop.




Sen åkte vi till kyrkan i Enköping. Härligt att ha "hemkyrkor" lite här och var. Sen hämtade vi Martin som kom med bussen från kryssningen. Lite roligt att vi körde precis bakom hans buss ett tag. "Hur ska den stanna?" undrade Rut som tyckte att pappa borde vara med oss och inte i bussen. Så mysigt att återförenas sen i alla fall på busshållplatsen hemma i Västerås.

Idag är jag glad och känner mig initiativrik. Det märks både att jag kommit ur dessa sjukveckor och att de första jobbiga gravidmånaderna är förbi. Härliga måndag!

Inga kommentarer: