söndag, mars 11, 2012

Helgbilder

Vi har haft en riktigt härlig helg med både en massa kul och lite lugn familjetid också. Igår var nästan alla från min familj samlade för att se Melodifestivalen. Rut som hade sovit över hos Julina på natten och sovit alldeles för lite somnade i bilen på väg dit och sov sen flera timmar fram till halv sex. Inte så dumt för då orkade hon vara uppe tills mellon var över. Det var första mellon i år för mig. Riktigt bra låt som vann och härligt att den gick hem hos både stora och små. Mina brorsdöttrar Ellen och Sara älskade den minst sagt.

Men tänk vilka nyheter jag fick höra igår! Min svägerska Terje är också gravid! Hennes bebis är beräknad till 4 september och min till 19 augusti. Wow! Så otroligt roligt!

Här är Rut och alla mina syskonbarn förutom Konrad som fick vara hemma med pappa och sova igår.



Idag hade vi en ganska lugn dag också. Rut stod och tittade ut från balkongen invirad i en filt.


Och så är det sex år sen Martin och jag blev tillsammans idag. Nu börjar vårt sjunde år baby! Det blir bara bättre och bättre år för år!


Och så fick helgen ett fantastiskt avslut med vår församlings första söndagsgudstjänst. Nu har vi kört i hemmen i ett år drygt och det känns underbart att få ta det här steget att börja fira söndagsgudstjänster i en lokal nere på stan. Vi fortsätter också med våra tisdagssamlingar i hemmen så klart. Gudstjänster kör vi varannan söndag ett tag nu framöver. Älskar min kyrka. Ett par bilder därifrån:



I trappen på väg in till oss ikväll så sa Rut: Pappa du är fin. Pappa du är fin.... Mamma är fett fin!

Haha, det är nog något hon lärt sig av någon i kyrkan ikväll för jag har aldrig hört henne använda det uttrycket förut.

Hoppas du haft en skön helg! Vad har du gjort? Önskar dig en härlig kväll och en underbar måndag!

Inga kommentarer: