måndag, april 09, 2012

Hemma

Nu är vi hemma från vår rundresa Västerås - Riga - Dalarna. Ska bli skönt att sova - i natt i min egen säng, men båtens mjuka vaggande var faktiskt ganska trevligt också. Det var också så mysigt på lördagmorgonen när jag låg där i hytten. Jag låg vaken och kände mig uttråkad av att ligga där och vänta på att klockan skulle bli mer och de andra skulle vakna. Då vaknade lilla bebisen och sparkade ett tag inne i magen och liksom höll mig sällskap. Det är inte alltid man uppmärksammar de där sparkarna så mycket, de blir ju en del av ens kropp, men såna där stunder när man bara känner av bebisen och inte gör något annat är så fina. Jag minns att jag hade många såna stunder med Rut när jag låg på sjukhus i en vecka när jag var gravid med henne och min hjärtsjukdom hade upptäckts. Det var många långtråkiga och ensamma stunder och då betydde hennes sparkar så mycket. Som gravid är man ju aldrig helt ensam och det blir tydligt i såna stunder.

Inga kommentarer: