fredag, april 20, 2012

Ove-Ragnar

Mera vardagslunk hos oss. Lotta på Bråkmakargatan och mys i soffan.


Hur många känner igen den här nallen? Ganska många av de som känt mig lite längre. Jag fick honom när jag var 9 har jag för mig och han har hängt med mig sen dess upp till vuxen ålder. Sen fick han flytta in i förrådet i samband med att Martin och jag gifte oss 2007.  Nu har han fått komma fram från hyllan i det mörka förrådet, blivit tvättad och välkomnad av en ny ägare. Ove-Ragnar heter han och det måste han få fortsätta heta. Rut säger "Veragnar".

Kort innan han förpassades till förrådet hade han verkligen en glansdag då han fick följa med på möhippan mina tjejkompisar från högstadiet och gymnasiet ordnade för mig.


Sen blev det bara tyst, mörkt och ensamt. Tills igår. Det måste ju vara som att han återuppstått.

Inga kommentarer: