fredag, maj 18, 2012

Altansommar

Idag har jag hängt mycket på den inglasade altanen. Virkat och druckit citronvatten. Här är sommarvarmt. Bra då att man kan gå ner till sjön och svalka sig emellanåt. I sommar får man hoppa i för att få svalka.


Rut vid läggdags: "Mamma, du är jättefin... Du är inte jätteful... Du är inte jättejättejättejättejätteful."

Det känns skönt att veta.

Och Martin kom idag! Lyckliga jag! Jag är verkligen inte van att vara ifrån honom mer än något dygn eller två max. Han är min stora trygghet på jorden. Som jag sa till honom när vi var nyinflyttade i Västerås och jag inte bonat in mig riktigt i lägenheten än: "Det känns bra ändå eftersom jag är här med dig - du är mitt hem".

1 kommentar:

Queen of Kammebornia sa...

Vad vackert sagt, du är mitt hem :) så ska det ju kännas! Skönt med barnens kommentarer :) haha!