onsdag, maj 09, 2012

Min städdröm

Det är alltid så kul att kolla på vilka sökord folk hittat hit genom. Ikväll såg jag att någon hittat hit genom att söka på "äldre mjuka gamla gubbar". Jag måste ha en väldigt bra blogg, som handlar om sådant.

Idag har jag varit lite piggare. Har ägnat min energi åt att städa, plocka, damma och tvätta. Det var fantastiskt roligt! Det enda som bekymrar mig lite är om det är effektivare motionsträning att gå en kvarts promenad än att städa stötvis under en dag? Jag tänker att städning tar ganska mycket energi, men rör man på sig tillräckligt ihållande för att motionen ska förbättras, i jämförelse med när man går 15 min utan avbrott? Nån som har input på det?

Jag tänker lite på sånt där, i och med att min ork är så begränsad, att jag vill ha maximalt tillbaka på den energi jag lägger ner. Och just nu är jag väldigt fokuserad på just motionen. Men jag får väldigt mycket annat tillbaka på att städa också. Det är ju så kul. Jag ägnar mina trötta dagar åt att fantisera om vilka städ- och fixprojekt jag skulle kunna dra igång. Så jag lever i min dröm när jag får städa. Haha. Men det där är självklart för någon som är frisk, men jag har ägnat år åt att önska att jag hade ork till att torka av köksluckorna.



Inga kommentarer: