fredag, juli 27, 2012

Perfekta ägg

Rut har inte tyckt om ägg de senaste åren, men nu har hon insett att det är supersmaskigt med riktigt löskokta ägg. Det ska vara sådär riktigt rinnigt så att hon kan sörpla i sig gulan. Det krävdes två kokförsök här på morgonen för att få till det. Men det ägnar jag mig gärna åt. Så glad att hon vill äta ägg. Nyttigare mat får man leta efter.


Jag har sovit riktigt bra nu de senaste nätterna, tack vare melatonin och mycket höftmassage, men oj vad trött jag är. Måste gå och förmiddagsvila lite. =)

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Toppen med äggfrukost! Själv tyckte jag att löskokta ägg var lite läskigt när jag var liten. Nu däremot tycker jag att det är godare än hårdkokt!

Unknown sa...

Kanon att hon tycker om ägg! Bästa maten! Min dotter tycker om bara äggvita...
Och jag själv kommer nog aldrig att
tröttna på ägg! :)
Vila, vila och vila! Nu är det inte många dagar kvar! :) <3
Ha en toppen fredag!
Kram kram