onsdag, augusti 15, 2012

Sista versen

Igår kväll var jag ner till sjön vid åttatiden på kvällen efter en solig dag. Det var alldeles blött i gräset. Och på mornarna har det varit 11-12 grader. Nu är det sensommar och hösten kommer snart. Det är också jobbstart och förskolestart för Martin och Rut på måndag.

Det har känts lite tungt i magen. Vill ha massa mer sommar, sol och bad. Man hinner ju inte med riktigt såhär när man får barn mitt i allt. Men idag insåg jag i alla fall att det gällde att fånga dagen. Jag låg i solen ett tag. Sen klev jag ner i vattnet och doppade så mycket jag kunde utan att blöta ner kläderna. Jag sa till och med till vattnet - vi ses igen 2013. Kände inte att jag orkade byta om till badkläder just då. Men så efter middagen blev jag alldeles svettig och väldigt motiverad. Bytte om och hoppade i, doppade mig och tog några simtag. Kände mig så lycklig och tacksam efter det. Om jag får bada känner jag att det är sommar.

Och så ett sandslott som sjunger på sista versen.



Inga kommentarer: