onsdag, september 19, 2012

Mina fina barn

Rut är verkligen i prinsessåldern och prinsesskronan och prinsessklänningen åker på så fort hon får chansen. Som i morse ville hon ha den på sig för att sedan byta om igen innan det var dags att åka till förskolan. Så har hon gjort senaste dagarna. Klänning på så mycket det bara går, men hon förstår, tack och lov, att hon måste byta om innan vi ska iväg. Den här fina bilden tog min mamma.


Igår kväll när jag nattade och läste bok för Rut så hade vi ett riktigt skrattkalas. Vi skrattade så som jag gjorde med mina tjejkompisar när jag gick i mellanstadiet - ohämmat, smittande, omöjligt att sluta. Det var första gången Rut och jag skrattade tillsammans på det sättet. Så himla kul. Ja, hon är en sån skön tjej och det är så roligt att känna henne.

Det fick mig att tänka på Lill-Knut och vad roligt det ska bli att få lära känna honom mer och se hans personlighet komma fram mer och mer. Rut är ju störtrolig och underbar på alla sätt och vis... ja, det finns så mycket personlighet. Och mer kommer jag att få se. Tänk att få se Rut bli tonåring och vuxen. Vilken resa jag har framför mig! Lycka! Och hos Knut ligger ju också en stor skatt som jag bara börjat utforska än så länge. Det är så spännande och roligt. Tänk vilka överraskningar jag har framför mig! Lyckliga jag!


Älskade Knut, vad ska du hitta på? :-)

2 kommentarer:

Sundströms ZOO sa...

ÅÅh vad härligt :) blir ju tårögd av att läsa det du skriver. <3

Queen of Kammebornia sa...

Så fint och ödmjukt du beskriver din kärlek till dina barn. De är ju egna individer som det är en nåd att få lära känna och ta hand om. Kram till dig och tack för dina värmande ord!