onsdag, oktober 24, 2012

Choklad

Jag har längtat efter kladdkaka i en vecka tror jag men inte orkat baka. Så idag fick det bli varm choklad på kokosmjölk, vatten, kakao och stevia strö (finns på Ica) istället. Mums!


Sen har jag skaffat kalcium/magnesium-tillskott nu. På Bvc har de sagt att jag behöver ta det nu när jag inte kan äta mjölkprodukter och efter ett tag har jag känt att det nog kan vara bra. Jag brukar drömma ibland att jag råkar äta något med mjölk i, för att sedan komma på att nu kommer Knut bli dålig i magen! Sen är det skönt att konstatera att det bara var en dröm.

Jag har ju varit lite förkyld och även om jag inte snytit mig eller hostat en enda gång så har jag varit väldigt trött, därav ingen kladdkaka, men ikväll har jag stått och strukit skjortor en god stund. Det måste betyda att jag är ganska frisk nu! :-) Stryka gör man ju typ aldrig, men det är ganska kul när det väl händer.

Vilken hushållssyssla tycker du är roligast/värst?

2 kommentarer:

Sonja Kidron sa...

Mums med varm choklad!! :)

Ha en härlig dag!
/ Sonja

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint att du mår bättre! Jag kommer mig sällan för att stryka förrän det just behövs akut... men ibland kommer jag på att jag kan ställa strykbrädan framför tv:n, eller ute i trädgården på sommaren till exempel och då vill jag aldrig sluta stryka för det blir så fint och jag vill att allt ska bli fint och platt :) Kram!