lördag, oktober 13, 2012

Nu är det höst kära du!

Jag har märkt att det kommit en massa julsaker i butikerna nu. Fast just nu är det faktiskt höst och väldigt långt kvar till julen. Sen när det väl är jul får vi fira jul i två-tre dagar. Sen lanseras våren. Glöm det gamla, in med det nya! Den 27e december 2011 fick jag ett mail som krossade mig lite grann. Det var H&M som skickade ett mail i starka gula och gröna färger med rubriken VÅREN ÄR HÄR. Jag som trodde det var jul kanske inte övertygades om att det var vår, men den där julkänslan jag levde i dog ändå lite grann. Nu var glada julen slut slut slut...

Jag tycker det är så hemskt att den här konsumtionshetsen gör att vi aldrig kan få leva i nuet. Varför ska vi leva i julen nu när det är vacker oktoberhöst ute och varför ska vi leva i våren när det är jul och snö? Kan vi inte leva i en årstid i taget? Det vore väl bra!?

Jag ska i alla fall inte lägga in några bilder på julpynt här, utan på ett förslag på höstaktivitet. Klättra i gran! Du behöver inte ens gå till affären.


Rut klättrade ganska många meter upp i den där granen och blev plötsligt rädd, klättrade försiktigt ner lite grann för att sedan klättra uppåt igen. Perfekt klättergran för fyraåring!

1 kommentar:

Queen of Kammebornia sa...

Klättra i gran - hurra!!! Underbart! Kram!