lördag, november 10, 2012

Magen

Den här helgen har jag tagit ledigt från olika saker jag har planerat in och planen är nu istället att vila, vila, vila. Orsaken är magontet som jag haft ganska länge nu. Från början kom det när jag blev stressad men de senaste veckorna har jag haft ont hela tiden. Nu har jag tagit Omeprazol i en vecka men det har inte hjälpt så jag märkt det i alla fall. På måndag ska jag träffa familjeläkare. Men jag vet ju i alla fall vad som är orsaken - stress - så det är där lösningen behöver in också. Nu kan jag inte göra några dramatiska förändringar i vardagslivet, jag behöver fortfarande vara mamma. Man får tänka varje dag på hur man kan underlätta för sig själv, var man kan hitta vila, på att tänka bra tankar m.m. Knut sov så dåligt i början på veckan efter vaccinationen och det sänkte mig ordentligt, men nu senaste nätterna har han sovit riktigt bra. Han sover ibland 7 timmar första svängen och sen 4 timmar nästa på natten. Men man måste ändå skynda sig i säng på kvällarna för att hinna få någon vettig sömn själv. Knut somnar några timmar innan vi gör det, men vi brukar gå och lägga oss direkt efter att Rut somnat.

Martin är ledig sista veckan i november. Sen blir han ledig igen 17e december och är pappaledig till augusti nästa år! Underbart!

Jag håller mig nära sängen idag. :-)



Inga kommentarer: