tisdag, november 06, 2012

Upponertisdag

Den här tisdagen känns så underbar! Vi började med att försova oss till 07.45. Det behövde vi alla! Sen efter alla morgonbestyr satte jag och Knutte oss i soffan och tittade på X-factor. Det har varit så intensivt ett tag, och Rut var hemma igår också, så idag känns det så gott för mig att bara få vara.


Nu har Knut somnat ifrån alltihop så jag passar på att komma ifatt lite med bloggen.

Vi var på BVC igår och Knut hade så fina siffror - 6004 gram, 60 cm lång. Och så fick han en vaccinationsspruta i varje ben. Det gillade han inte.

För övrigt har jag ett sorgligt moln på min himmel idag men jag orkar knappt tänka på det, blir så ledsen och arg. En vän håller just nu på att utvisas till Nigeria. Polisen hämtade honom i morse. Jag tycker det är så otroligt ledsamt för han belastar inte samhället, han är skötsam och en välsignelse för många människor. Han kommer saknas. Det känns som att Migrationsverket utgår ifrån antagandet att människor som han är oönskade och belastande i vårt land. Så är det inte.

Ja, det är galet så olika liv vi lever. Jag sitter trygg i mitt hem och kan njuta av småsaker en tisdag som denna, medan andra blir väckta av polisen och får hela livet omkastat i en handvändning. Det gör mig mer motiverad att visa vänlighet mot de invandrare som vi har här.

Inga kommentarer: