måndag, januari 28, 2013

Två glada baddare!

Usch vad dålig jag varit på att blogga nu på länge. Och för varje dag som går känns det jobbigare och jobbigare att ta tag i det.

Nu när Rut bara går 15 timmar i veckan på dagis så är det ganska mycket full rulle i mitt och vårt liv. Även om jag får ganska många stunder för mig själv ändå så är jag för trött då för att orka hålla igång bloggen.

Idag blev jag så inspirerad att jag nu trots allt sitter här och skriver. Underbart! Jo, jag har tänkt att jag skulle testa om jag kan klara mig på en lägre dos av min hjärtmedicin, eftersom värdena var så mycket bättre sist. Jag har harvat med det i ett par veckor kanske och vetat riktigt hur jag ska tolka min kropp. Har varit mera svullen och fått ta mer vätskedrivande mediciner. Och så har jag tagit en lägre dos av betablockaden för att nästa dag ta en hög dos igen för att jag inte känt mig bra alls. Och detta medicinerande har gjort mig väldigt yr i bollen. Nu har jag försökt hålla mig till den lägre dosen ett par dagar trots att jag känt mig lite konstig, och hoppats att det bara är kroppen som behöver ställa om. Och idag har jag känt mig så bra, inte yr och inte svullen!

Rut, Martin och jag var på badhuset i eftermiddags och jag simmade några längder. Jag blev typ lite chockad över hur mycket jag orkade. Det fanns så mycket kraft i min kropp! Så roligt! Och nu är jag heller inte helt slut som jag varit förut efter en badhuseftermiddag. Glad!

Rut går på Minisim nu på måndagar men hon är visst lite väl duktig i vattnet för hennes åldersgrupp. Men å andra sidan är det väldigt svårt att koncentrera sig på allt man ska göra i gruppen. :-) Hon har i alla fall tagit både blå och gula baddaren! Hon är så stolt över sina fina märken!



1 kommentar:

Unknown sa...

Vad härligt att det fungerar med lägre dos! och vad härligt att du fått mer krafter! :)
Du får ju blogga när du får över tid och ork! Så är det bara!
Ha det fint!
kramar till dig!
//Lana