fredag, mars 08, 2013

Berättelsen om Blommi

För ett par veckor sen köpte Martin blommor till mig och Rut. En vit till mig och en lila till Rut. Glädjen som Rut kände över detta var verkligen enorm!

Det var kärlek vid första ögonkastet kan man säga. Rut ville inte släppa taget om sin blomma och bar den med sig överallt. Den fick följa med in på hennes rum...

"Kom nu Blommi. Vi ska ha jättekul." 

... Blommi och Rut sätter sig på en filt inne på hennes rum.

"Jag älskar dig Blommi. Du är så vacker."

Sedan har Blommi fått sitta nära Rut när hon ätit frukost, lunch och middag. Blommi har även stått bredvid Ruts säng en natt på en liten pall. Rut ville att hon skulle ha en filt över sig på natten också men det avstyrde jag. På morgonen hade Blommi vält ut, men det gick bra.

Ja, så har den sista tiden varit. 

Min blomma har fått stå och vara vacker i fönstret, i fred. 

Gissa vilken blomma som tuppade av först?

Min!

"Mamma, det är för att du inte har pratat med din blomma. Nästa gång pappa köper en blomma till dig måste du prata med den."




4 kommentarer:

Åke sa...

Fantastiskt!

Lilian Wahlqvist sa...

Härligt!

Skaparglädje sa...

Så Gulligt.

Anonym sa...

Rut vet hur det ska vara! Moster Kristina