söndag, juni 11, 2006

Be, och du skall få

Vill bara berätta lite om vilken god Gud vi har!

1. Jag har ett bra jobb. Jag trivs där. Jag mår bra där. Jag är glad där. Det har aldrig någonsin varit så här smärtfritt att börja på ett nytt jobb. Bönesvar - big time!

2. I fredags hade jag otroliga magsmärtor i en timme så att jag knappt kunde stå. Vet inte vad det var för nåt. Annorlunda, konstig känsla. Sen la Martin handen på min mage och bad och på en sekund var det helt borta!

3. Senare i fredags hade jag så ont i huvudet, så Martin och jag bad för det också. En gång... ingen hjälp. En gång till... ingen hjälp. En tredje gång... ingen hjälp. Sen påminde Martin mig om Matt 11:28-30 (Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.) Jag hade ju spänningshuvudvärk för att jag var orolig, så jag sa till Jesus att han fick all min rädsla, oro, stress och press, att jag gärna bytte ok med honom. Sen fick jag som en eld i pannan som spred sig genom hela huvudet tills alla spänningarna släppt!

Inga kommentarer: