fredag, juni 16, 2006

Hamrat guld

Martin har ordnat nån slags evangelisationssatsning i samband med en festival i Västerås. Det är massor med människor som vill vara med! Underbart! Har en ny fin vän, Sara, som jag gick med igår. Tycker det är alldeles otroligt svårt och stressande. Det är svårt att ta initiativ. De två första gångerna vi försökte möttes vi av stängda hjärtan, och då hade vi spenderat mer än en timme. Sen mötte vi en underbar människa som vi fick berätta om Jesus för. Då är det plötsligt värt våndan.

Martins mamma har evangeliserat målmedvetet sen hon var 17, eller kanske mer. Såg henne direkt ta kontakt med ett gäng invandrartjejer i 12-årsåldern, genom att utbrista: "Heej, vad fina ni är!!". Underbar kvinna!!

Och så är vi förlovade...








Jag ska kanske byta till mig en trea snart, i Stockholm. Nån som vill bo med mig? Nån som känner nån som vill bo med mig? Hör av er!

2 kommentarer:

Katarina sa...

TH TH... Fina TH. Grattis! Ojoj... Roligt! Största kramar!

emelie sa...

grattis TH!!! fy vad roligt!
kramar om /emelie