onsdag, augusti 02, 2006

Nytt hus

Helg fram och tillbaka till Göteborg, Martins farfar, vänner, Liseberg. Måndag och tisdag jobba mycket umgås, sen var jag överfull. Stirra rakt fram, inte möta blick, vill bara ligga stilla i famn. Så börjar jag tänka på vad för slags liv jag vill/behöver leva. Hur kombinerar man visioner med välmående?

Huset. Ett nytt hus. Drömmer om ett hus. "God wants to give you a house you didn't build." Hm. Det är det här med förändring som jag inte vill vara med om, och allt jag vill göra. Så jag behöver ha ett hus där det mesta som jag vill göra kan inrymmas. Människor får komma till mig, så har jag ett hus, för dem. Det måste vara ett stort hus. En tid ska det vara ett barnhus. En tid ska det vara ett caféhus. Alltid ska det vara ett bönens hus.

Aldrig har Pariserhjulet varit så underbart. Balder har nog alltid varit så sugande i magen. Och så Kållerado! Mm!

Inga kommentarer: