torsdag, februari 28, 2008

8e våningen - that's our place



Vardagsrum. Det kan gå dagar då jag knappt är där inne. Vi har så stor lägenhet (67 kvadrat) så vardagsrummet är och kan vara avsatt bara för umgänge när vi får främmande typ. Det är trevligt. Det är alltid städat där. Jag tycker om vårt vardagsrum.

Igår hade jag dörren till balkongen öppen några timmar för att vädra. Vi har ju inglasad balkong och det är tydligen ganska så tätt där ute. Efter några timmar är det behaglig temperatur där ute.. mest bara kallt på golvet. Det dröjer nog inte länge förrän man kan vara där ute mycket.

Jag ledde Martin och mig i ett träningspass som avslutning på kvällen igår. Bara styrketräning och stretchning (vilket också känns på min kondition numera). Kändes så fantastiskt skönt att jobba igenom kroppen. Jag måste ju öva upp mig för att orka jobba och orka bära mage och orka föda barn! Och Martin behöver öva sin kropp utan all stress som slitet på jobbet medför. Hoppas vi kan inleda en ny god vana nu! :)

Idag är solen äntligen tillbaka efter ett par dagars regnväder. Jag satt ute ett tag idag, väl påklädd, med mp3-spelaren och bara samlade sol och D-vitamin. Det blir man verkligen glad av!

Ps 68:20 Lovad vare Herren! Dag efter dag bär han oss, Gud är vår frälsning.


Inga kommentarer: