måndag, februari 25, 2008

Roadtrip



Martin i morgonljuset hos Peters mormor i Borås. Lycka.

Fick träffa en ny människa i fredags. Saras lilla Tilda. Var oförberedd på känslosvallet som kom när Sara öppnade dörren med Tilda i famnen. Det är så fantastiskt, och det gick så fort att ta in självklarheten i att Sara nu är mamma. Det är hon, ja. Jag konstaterade när jag fick hålla i henne att jag bar på två bebisar!

Sen for vi med Helena och Peter till Borås. Mellan Laxå och Skövde kanske var väglaget inte alls bra. Massa snö! Exotiskt!

Peter har skrattat mycket den här helgen. Jag har skrattat mycket åt att han har skrattat mycket, bland annat.

Matilda och Daniel blev herr och fru Emgård, där i Ansgars kyrka i Göteborg. Vigseln var fantastisk och jag tycker att man kan se något av det på den här bilden när de går ut. Det är en sån värme och ett sånt ljus i luften. Gud var där och vi alla var med. Det var för er Daniel och Matilda, men det var också för oss! Tack! Vackrast var när de tvättade varandras fötter direkt efter de gett varandra sina löften, och jag minns när Martin tvättade mina fötter för första gången en gång för länge sen. Det går inte riktigt att beskriva. Jag kände mig så älskad och hedrad.



Vi träffade Linda i Skövde på vägen hem. Hon var glad. Hon hade fått se efterlängtade saker inträffa. Vi var glada för Linda är ju Linda.

Jag har ätit mycket tårta.

Skönt med bil och många timmar fast man blir trött men man blir pigg av att få dela liv!

"Ditt barn är ca 16cm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 420g. Det kan röra sig fritt i fostervätskan och kan sparka både långt upp i magen och ända nere vid blygdbenet.

Sinnesorganen som barnet ska använda för att lära känna världen utvecklas nu raskt. Smaklökarna på tungan är färdiga. Hjärnans och nervtrådarnas utveckling har kommit så långt att barnet ska ha fått känsel. Vid ett ultraljud skulle du nu kunna fånga en bild, där barnet suger på tummen eller smeker sitt ansikte." ... gravid.se

Igår innan vi somnade låg Martin och kände på magen länge. Det var första gången han verkligen fick känna bebisen buffa där innifrån. Så mysigt!! Bebisen buffade verkligen ordentligt! Vi är tre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej TH! Det är fantastiskt gott att återigen få hänga med i ditt liv. Du förstår kanske hur mycket jag och Lisa har skrattat och myst över att du är den första från huset som får en egen bebis. Det är liksom så självklart och rätt. Jag är ju heltids sjukrskiven just nu vilket är jättekonstigt men också skönt. Har börjat sticka. Kram Bettan