fredag, maj 02, 2008

Mysig dag

Nu har jag varit hemma i en vecka! Det är fantastiskt skönt. Jag sover ganska dåligt på nätterna fortfarande, och det verkar som att kroppen till viss del har vant sig vid en mycket mindre dos sömn. Annars hade jag ju gått omkring och gäspat och halvsomnat hela tiden. Men gäspningar tillhör ovanligheterna (en intressant upptäckt - det är väldigt skönt att få gäspa) och att sova annat än några timmar på natten tillhör ovanligheterna. Sen jag åkte in till sjukhuset har jag sovit annat än på natten vid tre tillfällen. Sist var det i onsdags när jag hade ätit klart min lunch ute på balkongen och suttit och läst en stund, och så kände jag att sömnen kom så jag la mig ner på manchestersoffan och somnade!! Det är ett fantastiskt vackert minne för mig! Hihi! Även om det funkar att vara vaken mest hela tiden och inte gäspa så är jag ändå trött.

Igår var en mysig dag när Martin var ledig (1 maj ju). Vi ägnade dagen åt att hjälpas åt med tvätt och städ och balkongpyssel. Jag planterade vanliga ärtor, sockerärtor och rädisor och de två tomatplantorna som jag fått av Kristina. Sen fick Martin sin vilja igenom och placerade ut det tredje lilla bordet bredvid soffan där ute medan jag protesterade högljutt med hänvisningar till hur trångt det blev där ute nu. Martin tänker på äta-ergonomi och jag tänker på skönhet. Vi får se om jag står ut med mitt avkall eller hur det blir...

Sen åkte vi till Västerås och tittade på bio (Tack Johanna och Tomas!). Det blev "Nu eller aldrig". Jättefin och mysig film med de tillhörande tårarna på slutet.

1 kommentar:

Martin sa...

Tack för en mysig dag igår och idag! Du ska nog se att det blir bra med det där extra bordet. Det var ingen av våra gäster som klagade idag, vilket betyder att de älskar det. Tänk vad man kan använda massmedia för att propagera för sin ståndpunkt (skrattar kusligt). Puss!