måndag, september 05, 2011

Mannen

Åh vad jag är tacksam för min underbara man! He's the best! Han kom just hem och städade toaletten, plockade undan disken, lagade mat och är nu och hämtar Rut. Under tiden vilade jag på soffan! Det behövdes idag! TACK!

Nu är högsta prio att jag ska kunna komma igång med små promenader och det är verkligen mycket kämpigare än när jag inledde samma projekt i våras. Idag har jag tagit en liten promenad och det var så otroligt välbehövligt med den vila jag fick efteråt.

Vill så gärna få upp lite bättre kondition igen, av så många anledningar, men också för att Martin ska kunna få äta lunch i lugn och ro varje dag. Oftast får han stressa hela dagen igenom för att hinna hjälpa mig med Rut på eftermiddagen. Det är inte så bra i längden.

När jag började promenera i våras stod allt annat still i en vecka för jag orkade inget mer. Men sen blev jag starkare och starkare. Nu måste jag ha tålamod och våga prioritera just promenader och vila, så att jag långsamt kan bli starkare utan att hjärtat protesterar.

2 kommentarer:

Johanna Söderlund sa...

Heja heja

Theresia sa...

Tack fina syster! :)