lördag, oktober 22, 2011

Barnvakt

Rut har sovit över hos farmor och farfar och jag och Martin har mest bara tagit det lugnt, pratat och så såg vi en film hemma igår kväll.

Jag fattar inte hur en 3-åring kan säga så här till sina föräldrar som ska ha en barnfri dejt... men igår när vi sagt hejdå till Rut och hon var på väg upp till övervåningen för att titta på sin favoritfilm Horton med farfar sa hon till mig (ang. att vi nu skulle åka):

- Ni kan pussa på varandra... och äta popcorn... och titta på (några sekunders betänketid) PIPPI!!

Haha, lite 3-årsanpassat men ändå en väldigt bra uppfattning om en mysig dejt för mamma och pappa, och så sa hon det så glatt och uppmuntrande. Hon är verkligen så oerhört omsorgsfull och generös.

Men innan hade hon protesterat lite över att bli lämnad men hon blev så lycklig när hon skulle få se på Horton så då kunde hon säga som hon gjorde. Finaste Rut!

På måndag åker jag till Horndal med Rut igen och det gör att jag verkligen kan njuta av den här barnfria tiden för jag vet att jag kommer få vara mycket med Rut sen. Har en helt underbart skön och slapp lördagsmorgon. 

Rut med sitt Pippi-hus.

Inga kommentarer: