söndag, februari 26, 2012

Sköna söndag

Börjar bli lite mer funktionabel. Jag har nästan lite röst, ibland, men mest måste jag faktiskt viska fortfarande. Jag orkade duscha, första gången sen i måndags! Och så gick vi ut en sväng i solen. Har inte varit ute sen i onsdags, mer än några minisvängar ut på balkongen. Men åh så härligt det är med lite vår i luften. Alla vi såg var glada med strålande ansikten. Tänk vad sol uppmuntrar! Inte konstigt att "sol" kan användas som en komplimang om en människa... en människa som sprider glädje är som en sol. Det säger något om hur mycket vi gillar solen. Finns den komplimangen i andra språk och kulturer?

Rut hittade några isplättar att åka "skridskor" på och jag satt mest bara på en bänk och njöt. Jag skriskar säger Rut.

1 kommentar:

em sa...

Här i England används iallafall uttrycket "like a ray of sunshine" :)