fredag, mars 23, 2012

Ljuvlig dag

Åh vilken härlig dag jag haft. Rut fick stanna hemma för vi fick besök från Uppsala av min vän Helena och hennes lilla Josef. Vi var ute hela tiden och lekte (vi mammor pratade) och grillade korv. Så mysigt att Helena ska få en liten i juni och jag en i augusti. Sen hade jag bra nog barnvakt kirrad åt Rut på eftermiddagen. Då var jag verkligen sliten och jag sov också en stund på eftermiddagen. Nu ser jag fram emot en härlig helg med kalas imorgon och kyrka på söndag. Nu firar vi gudstjänst varannan söndag. Det blir så efterlängtat! :)

Jag är så glad att jag vet könet på bebisen i magen nu. Det blir faktiskt lättare att anknyta djupare tidigare. Har suttit här i soffan ett tag och känt sparkarna och pratat en stund om och med bebisen. Vilken grej det är att bli föräldrar, trots att det är andra gången gillt! Jag tror att den här bebisen kommer bli en annan typ än Rut, så spännande!

Och åh, jag är så glad för den här dagen för jag kände att jag fick sån kvalitetstid med Rut. Det kostade mig rätt mycket ork men jag fick så mycket tillbaka. Här ikväll kändes det som en söndagkväll, när man haft hela helgen på sig att vara tillsammans och knyta an och komma nära. Och så har vi hela helgen på oss att bara fortsätta vara nära. Mys!

Inga kommentarer: