fredag, mars 09, 2012

Minisparkar

Det märks att blodmängden ökat på en hel del nu i min kropp och jag har varit ganska svullen senaste dagarna. Tyvärr märks det på att jag kan sova betydligt mindre. Idag fick det bli lite extra vätskedrivande medicin. Försöker undvika det men det är bra att det finns något att ta till i alla fall.

Förresten så har jag känt en hel del små minisparkar de senaste dagarna. Så mysigt att bebisen gör sig påmind! Jag tycker det är helt svindlande att en liten varelse som väger ett hekto till så stor del har allt viktigt på plats, att organen fungerar och att fingrar och tår är där, och att den kan sparka så att jag känner det! Åh, lilla livet!

Jaa, vad mer? Dagens frukost? Turkisk yoghurt med ekologiskt mandelsmör från Renée Voltaire.


1 kommentar:

Pauline sa...

Tack för dina tips på krypningar i benen och tack för din komplimang om magen och bebisbilderna. Det är ju helt sjukt hur häftigt det är att se något som lever i ens mage. Jag hade kunnat legat där hela dagen och tittat =)