onsdag, mars 21, 2012

Trött

Nu har jag sovit rätt så bra ett par nätter, och jag sov också en timme idag på eftermiddagen. Och oj, vad trött jag är! All den där tröttheten man inte känt förut, den känns nu. Hoppas jag får sova mycket och gott här nu framöver. Innan jag började sova sämre hade jag gått upp två kilo ganska fort. Nu idag när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner ett kilo. Det är nog detta som är förklaringen först till den sämre sömnen, och nu till den bättre. Varje kilo är tyvärr ganska stor belastning för mitt hjärta. Gör mitt bästa att inte gå upp så mycket och tycker jag lyckats rätt bra än så länge, men jag måste ju gå upp i vikt framöver. Mailade min läkare idag och kollade om vi kanske ska öka på min medicin. Jag mår ju rätt bra, det är bara detta med sömnen och mina hjärtmediciner hjälper även i det avseendet.

Har ägnat kvällen åt att virka. Min systerson Konrad hade ju kanske haft glädje av sin väst medan det var vinter, men, men, han kan nog ha den nästa vinter också.

Vad fantastiskt det var med värme ute idag. Jag kände att jag riktigt längtade efter att få åka på badutflykt med familjen. Eller ligga och guppa på en madrass i vattnet uppe hos mina föräldrar i Horndal. Mm, sommar!


Inga kommentarer: