torsdag, april 26, 2012

Matvarning

Jag inser att min blogg blivit mer matorienterad på sistone. Nu tänkte jag blogga om ett gott tillbehör och senare hade jag tänkt berätta hur man vispar grädde perfekt. Och så har jag just tipsat om en kost-tidning.

Men först och främst blir jag väldigt glad för under den största delen av graviditeten än så länge har jag verkligen kämpat för att orka laga mat över huvud taget, och då har den inte blivit så spännande. Nu har jag mer ork och mer inspiration, och det är ju underbart! Sen är det nog så att jag kommit in i en fas i graviditeten då jag har mycket aptit och tänker mycket på mat. Jag är sugen på en massa saker och funderar och planerar över vad jag ska äta och laga. Då märks det också på bloggen. Vad hjärtat är fullt av talar munnen. ;-)

Hur som helst, över till den goda halloumi- och avokadoblandningen som vi åt igår med en god sallad och ugnsstekt kyckling (plus ris till Martin och Rut).

Jag tärnade en bit halloumi och stekte ganska hett i smör. Efter en kort stund hade jag i lite solros- och pumpakärnor som fick rostas. Sist blandade jag ner en tärnad avokado. Sen är det klart! Mycket gott att ha som det är till maten eller blanda med en god sallad. 

1 kommentar:

Unknown sa...

Låter så gott och fräscht! Perfekt till grillat! :)
Ha en fin dag!
//Lana