tisdag, maj 22, 2012

Cykling och rosa träd

Jag kan inte gå så mycket längre pga foglossning så jag försöker satsa på motionscykeln istället. Cyklade 3 x 2 minuter idag. Det låter ju så löjligt lite, men den här motionscykeln gör mig verkligen trött och så var jag lite trött efter en aktiv dag igår också. Men alltså, andra motionscyklar kan jag cykla betydligt längre på men den här blir man trött bara av att sitta på. Det har väl med ergonomin att göra på något sätt.

Hur mycket effekt får man av 2 minuters cykling? Jag vill tro att dessa små insatser gör en del nytta ändå. Men jag har lärt mig att vara försiktig just på motionscykeln. Har fått lite ont i bröstet/svårt att andas många gånger efter att jag suttit där. Saknar promenaderna men det är ju bra att det finns alternativ.

Vår gård är grymt härlig nu i alla fall med en massa såna här rosa träd. Det går verkligen fort med dem. När vi kom hem i lördags från Horndal var träden fulla med knoppar. Nu har de slagit ut och har redan börjat tappa blomblad.



Inga kommentarer: