söndag, maj 06, 2012

Sköna söndag

Snart kommer min syster och hennes lilla Konrad hit på besök. Ska bli mysigt att träffas.

Till lunch blir det tjälknöl. Hoppas det blir bra. Det är första försöket för mig.


Vi var på dop igår och efteråt när det bjöds på lunch undrade jag för en stund om detta skulle bli stunden då jag inte skulle kunna neka Rut att smaka läsk. Ni vet, det kan bli svårt när andra barn får, när barnet är trött osv.

Men så ville Rut plötsligt ha en Loka, i tron att det var sockerdricka. Och så gick hon nöjt och halsade upp så gott som hela flaskan. Jag är övertygad om att detta inspirerade henne:


Skönt i alla fall, och hon får hemskt gärna fortsätta halsa "sockerdricka" när det vankas kalas i fortsättningen. Älskade Rut! När det kommer till läsk är jag lite dogmatisk. Fy bubblan för att dricka färgämnen och sockerbitar.

Inga kommentarer: