torsdag, juni 14, 2012

Klumpig

Ojoj. Den här veckan började med en liten dipp. Jag kände mig så omotiverad till allt och dessutom klumpig i kroppen. Exakt samma känslor som när jag ska få mens. Just den eller de dagarna brukar jag göra någon riktig tabbe, för jag är bara så klumpig. Vad är det för hormoner som gör att man blir sån? I måndags lyckades jag i alla fall få ett stort sår på foten och tappa en ugnsform med falukorv i golvet så att formen gick sönder och gräddsåsen hamnade över hela köket. Det enda roliga var väl att en hel falukorv går ganska fint att plocka upp från golvet och äta, dock utan sås.

Fint är det i alla fall med skåpmat som man kan ta till när man känner sig omotiverad. Jag har aldrig tillagat nötrulle förut men nu hade jag fått hem en bit och då tänkte jag prova en klassiker - saltrulle. En mycket enkel men långsam process som till slut resulterar i goda små köttskivor - smörgåsmat, salladsmat, plockmat.



Inga kommentarer: