torsdag, juni 14, 2012

Bebisen

Ett besök hos barnmorskan har jag också hunnit med. Tycker det är lite kul att lillebrors hjärtljud ligger på 130 ungefär. Ruts låg på 145. Det finns någon slags uppfattning att om hjärtljuden är över 140 så är det en tjej och om det är under så är det en kille. Det verkar stämma på mina två försök i alla fall. Har kollat runt på nätet och det verkar som att väldigt många håller med om att det stämt för dem.

Symfus-fundus-måttet följde sin spikraka kurva snäppet under medel. Spikrakt är bra. :-)

Sen skulle jag lämna järn- och blodsockerprov men på provtagningen var det lunch i 40 minuter till. Det orkade jag inte vänta på. Mina värden sen förra gången var perfekta, och hey, mödravård är frivillig. Det var jag tvungen att påminna mig själv om när jag kände mig lite rebellisk som stack.


Det börjar faktiskt kännas som att det inte är en hel evighet kvar längre. Bara en halv.

Inga kommentarer: