torsdag, juni 14, 2012

Vändag och vilodag

Igår blev en heldag med vänner för mig, så jag har haft en vilodag idag. Vilodagar är så otroligt tråkiga. Det kanske finns en sundhet i att ha en vilodag per vecka. Blir det fler eller färre så mår vi inte riktigt bra. Nu känns det som att vilodagarna är färre än de varit i många perioder men jag har vilat så otroligt mycket de senaste åren. Jag är så otroligt trött på det. Vill göra saker, ta igen sånt jag missat och inte orkat.

Min trötthet på tröttheten är kanske ett stort tecken på att jag inte är lika trött längre ändå. Jag har ändå konstaterat att är man tillräckligt trött så finns det ingen lust till något heller. Nu är orken inom räckhåll även om den inte är där hela tiden och varje dag.

Roligast igår var mitt besök i Uppsala hos min älskade vän Helena. Hon ska få sin andra bebis inom några veckor. Vi satt flera timmar på balkongen och åt och pratade och jag fick sol på mig. Så skönt.


Konstaterade också att jag var betydligt varmare av mig än ännu mer höggravida Helena. Jag som alltid fryser annars är verkligen varm nu. Måste hålla mig nära vatten i sommar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad härligt med besök av vänner! :) Härligt att få sitta i solen och prata! :)
Ha en underbar fredag!
Kram
//Lana