fredag, juni 08, 2012

Sånt jag gör när familjen är borta

Martin är borta med jobbet idag och igår och mina svärföräldrar sköter ruljansen med Rut. Så jag har lite "semester". Då gör jag det här:

1. Lagar köttfärssås, för det gillar inte Rut.

2. Jag har städflow. När jag inte har någon annan att tänka på är tillvaron fri från stress och då orkar jag städa massor, och jag älskar det!

3. Jag skriver listor över vilka städprojekt och andra projekt jag ska ta tag i, och bockar av, mycket härligt.

4. Har mackfrossa (lchf-bröd) till middag framför Trädgårdsonsdag. Det gillar varken Rut eller Martin.

5. Jag kliver upp vid halv 10 på morgonen (gick och la mig vid 10).

6. Planerar fredagsmiddag med oxfilé och rabarberpaj (lchf).

7. Har inte hunnit sakna familjen än. Känner lite dåligt samvete för det. Men så är det när man är busy.

Inga kommentarer: