fredag, juni 15, 2012

Svensk sommar

Jag älskar att åka i bilen längs lantliga vägar med hundkex och kossor. Då gör sommaren stort intryck på mig. Det kanske beror på alla bilsemestrar jag varit med om som barn. Vi åkte runt och campade här och var. Speciellt älskade jag överraskningsmomentet i det hela. Så klart allt var överraskning för mig som var barn men jag tror att också mamma och pappa var ganska spontana i hur de semestrade runtomkring i Sverige. Man visste inte riktigt var man skulle hamna. Man stannade och badade där det gick. Man sprang omkring på rastplatser. Man stannade på campingplatser som antingen var urtrista eller underbara. Och hamnade man på ett underbart ställe kunde man stanna ett tag. Sådana känslor spritter i min kropp när jag åker omkring - tänk om jag hittar en alldeles underbar plats, eller så kan jag bara njuta av de här kossorna och hundkexen en liten stund.



Inga kommentarer: