fredag, juni 15, 2012

Lunch och citronkärlek

Godaste och enklaste lunchen. Allt i samma panna. Minimalt med disk. I alla fall om salladen redan finns i kylen som den gjorde hemma hos mig.


Man kryddar en laxfilé efter behag och steker. Mot slutet kan man lättsteka fetaost och rosta lite solrosfrön och pumpakärnor. Servera med en sallad.

Jag brukar ha i en skvätt balsamvinäger, en skvätt olivolja och en skvätt citrondroppar i salladen. Det blir en mild mix som jag tycker man kan äta varje dag utan att tröttna.

Förresten, citroner är så otroligt snygga och jag verkar älska citron alldeles särskilt just nu. Nu är det vardagslyx med en citronskiva i vattnet. Som en avslutning på måltiden äter jag upp den. En liten sak som ger stor glädje.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Mums, vilken enkel och fräsch måltid! :) Ja, citron är så gott och nyttigt!
Ha en fin kväll!
kram
//Lana

Unknown sa...

Tack för din fina kommentar! :)
Jag ska vara ledig i två månader! :)
Fördel att jobba som lärare... :)
(jobbar som pianolärare på kulturskola)
Kram
//Lana