lördag, september 22, 2012

Bästa appen

Ojoj, den här veckan har varit tung. Tack och lov att Martin varit hemma. Men jag var så trött efter förra helgen och Knut har sovit ganska dåligt den här veckan. Och jag som också sover dåligt även om jag inte blir väckt hela tiden har känt mig rätt knäckt. Idag har jag fått vara själv typ hela dagen. Har inte kunnat sova men har legat på sängen nästan hela dagen i alla fall.

Jag har i alla fall gjort en intressant upptäckt. För ett par dagar sen hade jag en ömmande knöl i vänstra bröstet. Jag ammade så mycket det bara gick på den sidan och hade en varm vetekudde på hela dagen för att motverka mjölkstockning. När Knut var proppmätt och trött la jag honom i babysittern för att börja pumpa med min elektriska amningspump på andra sidan. Knut kunde inte direkt komma till ro och sova bara sådär (för sån är han) men när pumpen började brumma och låta så somnade han! När jag sedan stängde av pumpen för att hämta min lunch så vaknade han igen. När jag började pumpa igen så somnade han. Sedan när jag var klar och stängde av pumpen så vaknade han igen. Jag valde helt enkelt att ha på pumpen ett tag medan jag fixade några saker och tog en dusch. Han sov gott så länge pumpen brummade.

Men den låter ju faktiskt ganska högt (störande för alla utom Knut) och det är svårt att bara stänga av den, det blir så abrupt. Men med insikten att han gärna vill ha något att lyssna på sökte jag i AppStore och hittade iLullaby - en app som spelar instrumentala vaggvisor. Haha, den funkar kanon, och både jag och Knut kan somna till den samtidigt. Han har också somnat till den nu några gånger utan nappen, det är ju skönt att man slipper vara där och stoppa in den i munnen om och om igen.


Ska försöka att inte överanvända den. Då kanske den inte har samma effekt när den väl behövs.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tänk vad roligt att tekniken kan hjälpa bebisar att somna! :) Din lilla kille är nog också musikalisk! :)
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana