tisdag, september 25, 2012

Höstpromenad med Rut

Rut och jag var ute på en liten kvällspromenad fram och tillbaka till affären igår. Vi hämtade ut ett litet paket och köpte ett paket tuggummin. Det är en såndär stor tacksamhetsgrej. Och lite har jag nog en liten fix vid just promenader. Det finns få saker som känns så välgörande för ande, själ och kropp som just en promenad. Det är också ett avslappnat sätt att umgås med någon annan på. Och när jag varit för trött för att gå ens en liten promenad har jag längtat efter det så otroligt mycket. Och när jag minns tillbaka sorterar jag upp mina minnen om hur jag mått efter när jag kunnat promenera och inte. Senast har jag kunnat promenera våren 2012 och våren 2011, men nu också hösten 2012, tillsammans med Rut, tack!

Det är så fint att gå med Rut för hon berättar så många spännande saker och jag får veta mer om vad som händer i hennes liv. Och jag är så glad och lycklig över henne att jag berättar att jag älskar henne och att det är så mysigt att vara ute och gå med henne så fort det blir min tur att säga något. När vi var nästan hemma funderade jag över om det är bra att berätta det SÅ många gånger. Nåväl. Bättre en gång för mycket...


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så glad att Rut och Knut har en sån fantastisk mamma.Många fler promenader kommer/kram Svärmor