fredag, oktober 05, 2012

Here we go again

Orolig igen.

Nä men, det har fungerat väldigt bra den här veckan för Knut med amning och Neocate. Det är som sagt som att vi har fått ett nytt liv. Jag försöker trappa upp amningen nu också för jag har känt mig mindre stressad och kunnat sova bättre utan sömnmedel. Inatt var bästa natten på länge. Knut vaknade som han brukar men jag kunde somna om bättre än på länge.

Pratade just med BVC och de vill att vi ska prova Althera innan vi eventuellt skulle kunna få recept på Neocate. Althera är gjort på hydroliserat vassle och Nutramigen på hydroliserat kasein. Nutramigenen tål han inte och jag kan ju inte ha en aning om han tål Altheran eller inte. Det känns bara så otroligt jobbigt att behöva testa sig fram igen nu när vi ÄNTLIGEN hittat något som fungerar. Dessutom förtäljer mig google att bebisar brukar kräkas mycket av Althera. Dessutom tar det ju lite tid att upptäcka om Knut reagerar på en ersättning i och med att han ammar också.

Nu vill de att jag köper en burk Althera och testar. Och det är väl bäst att jag jag gör det så snart som möjligt fast det tar emot. Sen är det det här med pengar också. Tack och lov har vi råd med detta men det hade vi inte haft om det var Rut som hade varit allergisk. Då levde vi typ på Martins studiemedel och min mammapeng på lägstanivå. Hittills har vi lagt en bit över 1000 kr på ersättning och nu är det dags att lägga 250 till. Och jag hoppas att situationen löst sig innan vi eventuellt skulle behöva köpa en ny burk Neocate för 550 kr, den vi har nu räcker väl några dagar till om jag också ammar så mycket jag kan. Vad gör man om man inte har råd med sådana utgifter undrar jag?

Nåväl, jag får försöka tänka positivt och inte oroa mig för det jag inte kan påverka nu.

Vill att min älskade son ska få må bra och vara glad. Idag är han såhär glad.




9 kommentarer:

Lilian Wahlqvist sa...

Underbara unge!

Anonym sa...

Sötaste Knut/farmor

Viktkamp sa...

härliga bilder =)

Sv: Tack för omtanken men lchf passar inte mig, mår inte alls bra av det!

Kram

Anonym sa...

Hej,

Var bor ni?

Theresia sa...

Västerås :)

Anonym sa...

hejsan, jag har neocate lcp som ni behöver. fick betala för den minst 960kr, jag har 36 burkar kvar om jag minns rätt. vi bor i nyköping och om ni har vägarna förbi så kan ni få dem för ett rimligt pris:) hur mycket dem är värda, det kan ni nog räkna ut själva. tro mig, jag vet att dem är jättedyra. vi har också allergisk barn och på sistone fick vi bara 8 st på recept av dietisten för 120kr.

Theresia sa...

Behöver ni de inte själva? Jag tror nog vi får ett recept nu innan vi behöver köpa på nytt. Men tack! :)

Anonym sa...

Nej,vår dotter är två år och hon dricker havre mjölk nu.Men vi började med havre nyligen därför har vi kvar mycket av neocate.

Lycka till med allt :)

Theresia sa...

Ok! Du kan maila dina kontaktuppgifter så kan jag höra av mig om det skulle bli möjligt att hämta upp :) w.theresia@gmail.com