måndag, oktober 08, 2012

Utvärdering

Blä för det här med ersättningar. Allt i mig varnade verkligen för att det inte skulle funka med Altheran, och det har det inte gjort heller. Ville inte behöva utsätta min son för det här försöket, men det verkade ju vara det enda vi kunde göra för att få ett recept på Neocate. Knut har varit ledsen efter att han fått i sig Althera den här helgen och över huvud taget har han successivt blivit ledsnare och svårare att ta hand om. Martin har fått åka ut med honom i bilen för att söva honom, vi har alla sovit sämre, och min sömn som hade blivit så bra till i fredags är nu dålig igen pga stressen. Nu är jag genast lite gladare och lugnare ändå för Martin har åkt till apoteket och köpt en ny burk Neocate för 550 kr - så dyrt att apotekspersonalen är chockad och typ ber om ursäkt. På recept får man Neocate för 120 kr/uttag. I bästa fall är det 12 burkar i ett uttag! Lite skillnad. Nåväl. Nu är jag bara glad för att situationen tillfälligt är löst. Nu får vi hoppas vi snart får träffa en barnläkare och kan få ett recept.

Nu hade det för övrigt varit ett ypperligt tillfälle att sova, för Knut sover och Rut har inte heller vaknat än, och Martin är föräldraledig den här veckan så han kan ta hand om henne när hon vaknar. Men jag kan inte sova och idag tänker jag inte försöka förrän min kropp säger till att den vill sova. Det är bara stressande att ligga och försöka när det inte går.

Inga kommentarer: