söndag, november 18, 2012

Knut här och nu

Knut växer så otroligt fort nu och växer ur sina kläder i rasande fart. Känns lite ovant för Rut var så långsmal under sitt första halvår. Jag har märkt att Knut vuxit så fort att hans nackmuskler inte hunnit med att bära upp det stora huvudet, men nu har vi tränat en del och han har blivit lite starkare. Sånt behövde jag inte tänka på med Rut.

Knut kan verkligen gallskrika öronbedövande när han är hungrig. När han vaknar på natten är det inte så smart att ligga och dra sig medan han vaknar till. Det går nämligen ganska snabbt från ett litet gny till vrål. Annars är han rätt så glad av sig. Den ömma punkten är just en hungrig mage. Ungefär så som min svärmor beskrivit Martin som bebis.


Och på dagarna vill han helst sova på mig. Mycket vill han sova också. Den här veckan har jag ägnat sovstunderna åt att kolla igenom en massa Skavlan-program jag missat. Lägger man ner honom vaknar han väldigt fort. På natten klarar han det bättre att sova själv. Varför är det så? För att det är mörkt på natten kanske.

Nu börjar det snart bli dags att testa att ge Knut lite ersättning med komjölk. Så fantastiskt det skulle vara om han tål det nu! Annars ska vi vänta en månad till.

Inga kommentarer: