tisdag, april 08, 2008

Vår?

Jag har skrivit en lista på saker som vi behöver fixa/köpa innan bebisen kommer. Insåg bland annat att vi behöver en byrå att stoppa alla bebisens saker i. Det är liksom fullt här redan! Och i övrigt är listan lång... med amningskupor, nappar, badbalja, pyjamas m.m. Hihi!

Jaha, nu snöar det ute! Hej vår!

Blodsockret var okej nu. Var hos barnmorskan igen idag. Tycker om att vara där... de är så snälla alla där!

Har haft tjejhelg i Skövde i helgen. Vi var fyra tjejer från Stockholmstiden (fast ingen bor där nu) som träffades. Vi var faktiskt vid Hornborgasjön och försökte kolla på nån av de 13.500 tranor som var där den dagen, och vi såg ingen! Vi var väl inte så professionella kanske... men vi kände oss väldigt turistiga! Det var också första gången Martin och jag sov på olika ställen sen vi gifte oss. Vi låg och pratade på mobilen typ en halvtimme på lördagkvällen precis som man gjorde jämt förut, speciellt när jag bodde i Stockholm. Haha... roligt att minnas.

Nu väger bebisen 1 kg och är ungefär 30 cm från topp till tå! Den övar på att öppna och stänga ögonen och den suger på tummen. Jag önskar nästan att den ska födas för tidigt för jag längtar så mycket efter den, men jag är ju knasig! Det vore ju jättedramatiskt om den skulle göra det... Men jag längtar!

Inga kommentarer: